08 Ağustos 2005

Yeni Civic'te tanıdık bir motor

Collegehillshonda'daki bir habere göre 996 / 1039 kiloluk Jazz'ı sorunsuzca hızlandıran 1.4 I-DSI motor, 1170 / 1230 kiloluk yeni Civic'lerde de karşımıza çıkıyor. Sekizinci nesil Civic'teki diğer motor seçenekleri, çok daha güçlü olan 140 hp 1.8 I-VTEC ve 140 hp 2.2 I-CDTI. Civic'in bir ilginçliği de C segmentinde bütün modellerinde 6 ileri düz vitesi standart olarak sunan ilk model olması.
Türkiye'de merakla beklenecek olan 1.6 seçeneğinin seriye eklenip eklenmeyeceği konusunda henüz bir haber yok.

Jazz'ı sıfırdan yüze çeşitli testlere göre 11,7 / 12,3 saniyede arasında taşıyan ve 170 km/s maksimum hız sağlayan 1339 santimetreküplük I-DSI motor, 200 kilo kadar daha ağır olan yeni Civic'in kasasını 100 kilometreye
14,2 saniyede hızlandırıp 171 km/saate kadar devam edebiliyor. Yine bu kasa üzerindeki tüketim oranları da 7,8 (şehir içi) / 5,1 (şehir dışı) / 6,1 (karma) litre / 100 km.

Not 1: 1.8 benzin motorlu modelin 0-100'ü 8,6, 2.2 dizelin de 8.4 saniye. 1.8'in tüketim değerleri 8,4-5,2-6,4, yani neredeyse yarı güçteki I-DSI'yla hemen hemen aynı değerleri veriyor. Sebep belli ki kasanın 1.4 motor için ağır olması. Accord'larda da kullanılan 2.2 dizelin tüketim değerleriyse 6,6-4,3-5,1.

Not 2:
Şimdiye kadar sadece Jazz'a ait bir özellik olan Magic Seats ve ortada bulunan benzin deposu, yeni Civic'e de uygulanmış durumda.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeni Civic in görünüşü ve avrupa motor seçenekleri çok güzel. Hele yeni bir motor var ki 1.8 i-vtec.

siteye göre 2.0 performansı veriyor ama 1.5 kadar yakıyormuş.

Ama kötü haber civic türkiyeye 1.6 motor ile gelecekmiş sebebi de 1.8 lt motorun vergisinin yüksek olması. (söylenti de olabilir tabii)

Barış Purut dedi ki...

Okuduğum yerli yabancı tüm kaynaklara ve daha da önemlisi Civic projesinin başındaki Honda müdürünün röportajda söylediklerine göre 1.6 motor olmayacakmış. Belki ileride türkiye satışlarındaki azalmadan pişman olup 1.6 seçeneğini eklerler ama şu anda bütün motor seçenekleri malesef yukarıdaki yazıda sıralanan 1.4, 1.8 ve 2.2. Ayrıca bugünkü (10 ağustos 2005) Hürriyet gazetesinin otomobil ekinde de bahsettiğim Honda yetkilisinin 83 beygirle 140 beygir arasındaki boşluğu doldurup doldurmayacakları sorusu üzerine "1.4 yeterince iyi bir motor, gerek yok" gibi bir cevap verdiğini okudum.
Bana sorarsanız Jazz için bu kadar uygun olan güzel bir motorun ağır bir arabaya yerleştirilip daha fazla yakmasına ve daha düşük performans sergilemesine sebep olmak pek akıl karı değil. Yine de gelince denemek lazım, mesela öyle bir vites sistemi kullanırlar ki araba yine canlı gider ya da öyle his verir, ancak 14 saniyenin üzerinde 0-100 hızlanması bu arabayla sollamaya ya da uzun yola çıkmanın biraz cesaret isteeceğini gösteriyor diye düşünüyorum.