15 Mayıs 2006

Hibridler: Jazz için özel motor + CR-V iptal

Inside Line'dan çeviri:

TOKYO — İnternet, hibrid Honda Fit ve CR-V haberleriyle çalkalanıyor. Inside Line, Honda'nın içindeki güvenilir bir kaynaktan bu haberlerin sadece yarısının doğru olduğunu öğrendi.

Honda, Fit'in hibrid versiyonu üzerinde çalışıyor. Bu, 2008'de gelmesi beklenen yeni nesil Fit. (1)

Diğer haber kaynaklarında bildirilenin aksine, Fit'te üç silindirli ve şimdiden altı yılını dolduran Insight motoru kullanılmayacak. Onun yerine, Hibrid Civic'te kullanılan IMA motor Fit'e uyarlanacak. (2)

Tokyo'daki söylentilere göre Hibrid Fit (CVT), benzinli modelden sadece 1800 dolar daha pahalı olacak. Bu, şu anda insanların hibrid almak için ödediklerinin yarısından da düşük. Daha da iyisi, Hibrid Civic'ten daha düşük ve Insight'ınkine yakın bir tüketimi olacak. (3)

Hibrid bir CR-V planı yok. Honda/Acura, Toyota ve Lexus'un hibrid SUV'larıyla yarışacak bir model üretme niyetinde değil. Sebep? Performans yetersizliği ve maliyet yüksekliği.
(4)

Kaynağımız, "Hibrid CR-V'ye fazladan 7000 dolar ödeyen biri aradaki fiyat farkını yakıt tasarrufuyla asla kapatamaz. Hibrid sistemimiz ufak arabalar için çok daha iyi işliyor" diyor. "Biz de bu yöne doğru odaklanacağız".


Bunun sizin için anlamı:
2008'de yeri yerinden oynatacak bir Hibrid Fit geliyor ama Honda asla laf olsun diye ya da hatır için hibrid yapmayacak.


Notlar ve yorumlar:

(1) 2006 sonu için de yeni nesil Jazz haberleri vardı fakat Amerika ve Kanada'da 2007 olarak lanse edilen modellerde kasa değişikliği değil, sadece güncelleme oldu. Peki 2008'de yeni nesil Jazz çıkabilir mi? Sadece şu andaki Jazz'ı üretmek için Kuzey ve Güney Amerika'yla Çin'de kurulan fabrikalara bakılırsa, şimdiki Jazz daha uzun bir süre yollarda olacak. Belki de Honda, Jazz'a büyük hayranlık besleyen bazı önemli otomobil yazarlarının ortak fikrini dikkate almıştır: Jazz'ın da orijinal Mini, Kaplumbağa ya da 2CV gibi çok özel bir model olduğu ve teknolojisi yenilense, içi geliştirilse de özgün tasarımının uzun yıllar boyunca korunmasını öneriyorlardı. Çok kısa sürede 1.000.000'dan fazla satması ve beşinci yılını yaşamasına rağmen satışların hızla artmaya devam etmesi de kasa yeniliği talebi olmadığına işaret olarak yorumlanabilir. Yoksa hala Jazz'daki özellikleri sunan bir alternatifin çıkmamasına mı bağlamalıyız?

(2) Insight'ın üç silindirli ve 1 litre hacimli motoru, elektrik ünitesinin de desteğiyle Jazz'ı 1.1 ya da 1.2'lik bir benzinli gibi yürütebilirdi. Canlı değil ama şehir için yeterli. Ancak Jazz'a göre 200 kilodan fazla ağır olan Civic'i bile rahatlıkla hızlandıran IMA'nın (1.339 cc, toplam 110 hp) kullanılacak olması bambaşka bir hikaye. Bu mantıktaki 1.2'lik bir Jazz, en az bizim 1.3'ler kadar kıvrak olabilir. IMA'nın maksimum torkunu 1000 - 2500 devir aralığı boyunca ürettiğini de ekleyeyim!

(3) Insight, gerçek sürüş koşullarında yapılan tarafsız testlere göre 3,45 lt/100 km (68 mpg) tüketiyor.

(4) Amaç hem lüks araç kullanıp hem de yakıttan ciddi bir şekilde tasarruf etmekse hibrid almak yanlış bir seçim. Lexus RX'in benzinlisi 38.000, hibridiyse 47.000 dolar. Uzun yolda benzinlisi 9.8 lt, hibridi 8.7 lt yakıyor. Dizel varken büyük araçlarda hibrid hala anlamsız. Öte yandan 1.4-1.6 otomobillerinde 9-10 litreden fazla yakanlar için aynı fiyata satılacak ve 3-4 litreyle yürüyecek Hibrid Jazz gerçekten mantıklı bir seçenek olacaktır.
Dua edelim de, 1- Hibrid Jazz 2008'de Türkiye'ye de gelsin, 2- Birileri Civic'te olduğu gibi bir punduna getirip 40 milyardan pahalı Jazz'lara sebebiyet vermesin.

Bu konuda daha detaylı bilgiler ortaya çıktıkça aktarmaya devam edeceğim.

4 yorum:

Yalçın dedi ki...

http://www.honda.ca/HondaCA2006/StoryPopUp.asp?L=E&P=Gateway_Storyboard&N=1

Fit/Jazz'dan bahsedilmemiş ama... hybrid Civic ve dizel modelleri üretilecekmiş Ontario'daki yeni fabrikada.

Barış Purut dedi ki...

Honda dizel motorlu modellerini Avrupa'da tanıtırken "Hate something, change something" (bir şeyden nefret et, onu değiştir) sloganını kullanmıştı.

Accord ve Yeni Civic'lerde kullanılan sessiz, aşırı temiz ve yüksek performanslı dizel motorların yanında diğer dizeller dinozor gibi kalıyor. Birbirinden farksız dizellerden sıkılan avrupalı tüketici bu motorlardan o kadar memnun kaldı ki, küçük hacimli bir dizel için Honda'ya büyük baskı doğdu. Honda'nın yeni üreteceği dizel motor düşük hacimli olursa birileri elbette onu City, Jazz, Life gibi modellere uyarlamayı da düşünebilir.

Ancak bir ihtimal Odyssey ya da CR-V gibi Kuzey Amerika'da çok tutulan araçlar için büyük dizel motorlar da üretilebilir.

Otomotivde dışarıda olan bitenin bize hiç yansımadığı ya da çok geç yansıdığı gerçeklerini düşünürsek hemen ümitlere kapılmamalı derim...

Adsız dedi ki...

Efendim küçük arabalarında hibrit sistemleri çok iyi işliyor da 1.5 tonluk Accord'a nasıl uyguladılar acaba? Cevabını ben vereyim: Hibrit CRV'den yeterli kar edemeyeceklerini anladılar. Şu anda insanlar CRV ile aynı ağırlıktaki Ford Escape Hibrit için 6000 dolar ödüyorlar. Onlar da asla çıkaramayacaklar bu farkı. Mesele pazarlama odaklı. Hibritleri "çevreye zararsız" gösterme gayreti var. ABDnin geneli için konuşuyorum, Honda için değil. Saygılar.
selimtokgoz@yahoo.com

Barış Purut dedi ki...

1,5 tonluk Accord'un hibrid modelinde kullanılan motorun içten yanmalı ünitesi bir V6: hem de tam 253 beygir gücünde! Konunun çevre ya da tüketim filan olmayıp yeni akıma uymak olduğu da buradan anlaşılıyor. Eminim bizde satılan 150 beygirlik 2.0 motor bu hibrid V6'dan az yakıyordur. Amerika'da tuhaf bir lüks hibrid akımı var, Honda, Lexus ya da Toyota gibi hızlı davranan firmalar da elbette bu akımdan faydalanacaklar...


Çevreye etki konusunda haklısınız. Bir arabanın (at arabası değilse) çevreye gerçekten zararsız olabilmesi için sadece elektrikle çalışması, o elektriği de rüzgar, güneş veya mümkünse soğuk füzyondan vs. üretmesi gerekir :) Her ne kadar yakıt hücreli araçların yegane atığı H2O olsa da yakıtının üretimi sırasında çevrenin kirletildiği gerçeği de artık herkes tarafından biliniyor (sanırım). Hibridler her ne kadar ortalama dizel ve benzinli arabaların yarısına yakın emisyonla daha az zararlı olsalar da neticede zararsız değiller.