11 Mayıs 2006

Kısa kısa

Popular Mechanics: Honda'nın son modeli, firmayı "değerli, pratik ve küçük araba üreticisi " köklerine geri döndürüyor. Firmanın küçük sınıftaki tek modeli olan Fit, fiyat ve boyut bakımından tevazu gösterirken yolcu alanı ve kargoda Civic'i geride bırakıyor.

Forbes: Honda, 2005'in ikinci yarısında Çin'deki fabrikasından (Guangzhou) Avrupa'ya 9700 adet Jazz gönderdi; 2006 hedefiyse 25 bin.

Marketwatch: Fit çok iyi düşünülmüş bir otomobil. Tutumluluk peşinde olanlara kaliteli tasarımı, yüksek güvenilirliliği ve dayanıklılığıyla hitap ediyor. (...) Fit, Honda'nın gelenekselleşmiş mükemmel işçilikve malzeme kalitesiyle geliyor. Kullanılan malzemeler, bu fiyat seviyesinde bekleyeceğinizin çok daha üzerinde. (...) Test boyunca sürekli meraklı insanlar tarafından durdurulduk. Bir drive-thru (yani arabaya servis yapan lokanta, var mıdır kısa türkçesi?) çalışanı da koca bir gülümsemeyle "Sıkı araba!" diyerek durumu özetledi.

2 yorum:

Ahmet Aksoy dedi ki...

Barış Bey selamlar, uzun bir süredir yurtdışındaydım ve pek internete bağlanma olanağı bulamadım. Dönüşte, burada olmadığım süredeki yazılarınızı büyük bir zevk ve ilgiyle okudum. Gerçekten özlemişim. (Bu arada 3-5 reklama tıklamayı ihmal etmedim :))

200 W ve MP3, kulağa hoş geliyor. Ancak neden CVT değil, 5-kademeli otomatik anlamadım. Acaba CVT lerde bizim bilmediğimiz kronik bir sorun var ve ABD yasalarıyla başları derde girmesin diye mi? (Ne senaryo ama). Tabii neden 1.5 Vtec Türkiye'ye gelmez onu da anlamadım. Gerek Colt, gerekse Nissan Note bu motor seçenekleri ile Jazz'dan pazar kapıyor, bizim Honda'nın umurunda değil. Gerçi ben 1.3 i-Dsi'den de memnunum ama, otoyolda hafif rampa yukarı 120 ile kamyon konvoyunu sollarken, arkamdan selektör, yapıp benim çok sert bir fren yaparak, 50 ile giden konvoyun arasına girmemi isteyenlerle biraz baş etmeyi de isterdim doğrusu. Bu arada daha önce Honda'nın geliştirdiğini bildiğimiz 1.5 i-Dsi den hiç haber yok.

Barış Purut dedi ki...

Merhaba Ahmet Bey, hoş geldiniz...
Bizim Jazz'larda olan bazı önemli özelliklerin eksikliğini üç ihtimale bağlıyorum:

1- Pazarlama taktiği olabilir. Honda, Amerika'da Jazz'ın o eksik haliyle bile çok ses getiren bir çıkış yaptı. Belki de yakın gelecekte sonra rekabet arttığında ya da satışlar düştüğünde CVT şanzıman, ayna üzeri sinyal gibi bizimkilerde olan özellikleri de ekleyip ilgi tazelerler.

2- Amerika, otomobil konusunda (da) dünyanın en muhafazakar ülkelerinden biri. Honda, alışık olmadıkları tasarım ve boyutlardaki Jazz'ı tutundurmaya çalışırken bazı detayları halkın sürüş alışkanlıkları ve beklentileriyle bağlantılı olarak değiştirmiş ve dünyanın ilk CVT'siz otomatik Jazz'ı bu yüzden ekstra zahmete girilip üretilmiş olabilir.

3- Amerika'da satılan Jazz'lar Amerika'da üretiliyor. Küçük otomobil pazarı çok tuhaf. Aslında otomobil üreticilerinin en az kazandıkları modeller küçük arabalar. Örneğin Accord'la Jazz'ın ya da Fiesta'yla Mondeo'nun üretimi arasında büyük bir maliyet farkı yok ancak satarken çok büyük fiyat farkı var. Amerika'da ekonominin kötülüğü ve Ford gibi devlerin bile batmamak için 100.000 dolarlara varan tazminatlar ödeyerek binlerce işçiyi çıkarmayı göze alacak kadar zorda olması, küçük otomobil konusunu üreticiler açısından iyice tartışmalı hale getiriyor. Bu küçük bir ihtimal ama belki de maliyet düşürmek adına Honda Amerika bazı önlemler almış olabilir.

Jazz'ın motor seçeneklerinin bizde olmayışı benim de canımı sıkan bir konu.
1.5 dsi konusunda bir yazı okudum, beygir gücünün 1.5 vtec'ten çok daha düşük olmasına rağmen tork avantajı sayesinde vtec'ten daha keyifli bir sürüşü varmış.

Ancak düz vitesli Jazz'ımın hakkını yemeyeyim, sollamalarda şimdiye kadar en ufak bir sorun yaşatmadı. Belki düz otomatik farkı ara hızlanmalarda daha belirgin oluyordur, bilemiyorum.

Görüşmek üzere Ahmet Bey, link tıklama desteğiniz için de sağolun :)