05 Temmuz 2005

90 km süratte 3,9 litre tüketim + Camda tıkırtı

Bir başka rekor daha: karımı işinden almak için Kozyatağı'ndan Levent'e 90 km/s'ten kesinlikle şaşmadan gittim. 5. viteste yolun neredeyse sonuna kadar 3,9 litreydi ortalama. İşyerine varmak için girdiğim ara sokak, beklediğim iki kırmızı ışık ve çıktığım dik bir yokuş neticesinde tüketim sadece 4,0 litreye yükseldi. Dönüş yolunda biraz 2. köprü trafiğine girdik ama ardından yol açıldı. Bu sefer sabit 90 yapmadım, arada bir 120'ye çıktığım oldu. Ataşehir'e döndüğümüzde sonuç toplam 40 km yol ve 4,5 litre ortalamaydı. Anlaşılan giderken 4, dönerken 5 litre yakmışım.

Demin bahsettiğim yolculuk sırasında şoför tarafındaki camdan hafif bir ses geldiğini duydum: sanki ufak ve sert bir metal parça kapının içinde serbestçe sağa sola çarpıyormuş gibi bir tıkırtı. Biraz kurcalayınca tıkırtının cam sadece 3-4 parmak kadar açıkken çıktığını farkettim. Daha fazla açıkken, tam açıkken ya da kapalıyken ses çıkmıyor. Servise uğradıktan sonra sonucu burada bildireceğim.

12,000 kilometredir arabadan en ufak bir ses gelmemişti, umarım ileride de öyle kalır.

Hiç yorum yok: