12 Temmuz 2005

Hafta sonu raporu

Hafta sonumuz eşimin ailesinin Büyük Çekmece'deki yazlığında geçti. Evden Çekmece'ye giderken klima açık halde 90 km/s sürati korudum, ortalama 4,9 litre / 100 km yaktık. Daha önce performansın klimadan etkilenmediğinden bahsetmiştim. Geçen hafta klima kapalıyken aynı hızda 3,9 litre yaktığını da yazmıştım. Rakamları yuvarlayarak 90 km sabit süratte klimasız 4, klimalı 5 litre yakıyor diyebiliriz.

Jazz'ın yerden yüksekliği, uzun süredir her santimetresi aşırı bozuk olan Çekmece yollarında çok faydalı oldu, diğer arabaların altlarını vurdukları çukur ve tümseklerden arazi aracı rahatlığıyla geçtik.

Daha önce bahsettiğim cam tıkırtısı duyduğum tek seferle sınırlı kaldığı için hâlâ servise uğramadım.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Jazz güzel araba şüphe yok, sorun şu ki, eğer yakıt bu kadar önemliyse, 26'ya jazz varsa, 27'ye fiesta tdci var.

Ve tabii ki fiesta dizel çook daha az maliyetle yol alıyor.

Barış Purut dedi ki...

Merhaba Sinan Bey,

Kişisel sebeplerden dolayı benzinli otomobilleri tercih ediyorum. Yoksa haklısınız, dizeller elbette benzinlilerden çok daha ekonomik.

Bu günlüğü eğer başından itibaren okuma fırsatı bulursanız esas konunun tüketim olmadığını görebilirsiniz.

Jazz'daki kullanım rahatlığı, iç hacim ve işlevsellik Fiesta ve benzeri otomobil modelleri için malesef hayal. Tüketim tek kaygım olsaydı Dizel bir Getz ya da daha iyisi Multijet Fiat'lardan birini alıp mutlu olurdum. Ancak çok daha fazlasını arıyorum.

İleride yakıt hücreli arabalar yaygınlaşıp makul fiyatlara indiğinde dizele hiç bulaşmadan onlara geçmeyi planlıyorum. Belki arada benzinli + elektrikli hibridleri deneyebilirim.

Sanmıyorum ama bir şekilde dizel kullanmaya karar versem bile varolan dizellerin arasında Jazz fiyatına Jazz'daki benzersiz imkanları sunacak bir alternatif yok. En yaklaşanı Mitsubishi Cold DID, o da Jazz'ın işlevleri fena derecede biçilmiş yetersiz bir kopyası gibi. Yoksa motoru müthiş...