05 Aralık 2006

25 etmiş!

Geçen gün Bununla kaç etti? şeklinde bir başlık atmıştım. Üşenmedim, Jazz'ın bildiğim ve günlükte haberini verdiğim başarılarını sıraladım. Unutmayın ki bunlar sadece 2004 sonundan beri okuduklarım; Jazz 2001'den (Avrupa ve Türkiye'de 2002) beri var. Uzakdoğu'daki başarılarını takip edebilmiş değilim.

1- İngiltere'de müşteri memnuniyeti anketi birincisi
2- JD Power & Associates Survey 2004: 250 model arasında en iyi otomobil
3- 76050 katılımcı arasında yapılan Top Gear anketi: Sınıfının en iyisi
4- Synovate araştırması: En sorunsuz otomobil
5- Hürriyet Otobil 2005 anketinde en iyi ilk üç içinde (birinci Mini)
6- İngiltere'de sınıfının en çok satanı
7- Auto Express anketinde en iyi ikinci otomobil (birinci de Honda S2000)
8- En iyi ikinci el otomobil
9- JD Power & Associates Survey 2006: 105 model arasında en kaliteli ikinci otomobil (Birinci Lexus IS)
10- Which? anketinde yılın en güvenilir otomobili.
11- İkinci elde en az değer kaybeden otomobil.
12- 1.300.000 otomobil arasında yapılan araştırmada Amerika'nın en sorunsuz otomobili.
13- Kanada'nın en sorunsuz otomobili.
14- Güney Afrika'da yapılan JD Power Survey 2006'da sınıfının en iyisi.
15- Car&Driver araştırmasında 2007'nin en iyi 10 otomobilinden biri.

(ek 1) 16- Consumer Reports araştırmasına göre sınıfının en iyi düz vitesli otomobili!
Not: En iyi otomatik de Nissan Versa seçilmiş. Hatırlatmalı: Amerika'da CVT Jazz yok, onun yerine standart bir otomatik var.

(ek 2) 17- Amerika'da 2007 yılının en iyi otomobili.

(ek 3) 18- İngiltere'de sınıfının en iyi otomobili, genel sıralamada da 152 araç arasında da en iyi ikinci otomobil (Birinci Honda S2000).

(ek 4) 19- Auto Express Driver Power 2007'de sınıfının en iyisi.

(ek 5) 20-
Auto Express anketinde sınıfının en iyi ikinci el otomobili (2007)

(ek 6) 21- CNN Money: sınıfının en iyi otomobili (2007)

(ek 7) 22- JD Power & Associates: sınıfının en beğenilen otomobili (2007)

(ek 8) 23 ve 24: Hollanda'da 2006'nın ve 2007'nin en iyi otomobili.


(ek 9) 25- Japonya'da 2007-2008 döneminde yılın otomobili (ikinci neslin ilk ödülü)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Biraz tembellik edip hazıra konmak istediğim bir bilgi: Bu derecede başarı göstermiş başka bir model var mı? Honda'nın ya da başka bir markanın.

Adsız dedi ki...

Bu sorunun tarafsiz bir yaniti olamaz cunku bu oduller 50 yildir duzenli olarak dagitilan oduller ya da unvanlar degil. Bugun Hurriyet bile sanki otomobil basinina bir katki saglamis gibi oylama acip Turkiye'nin otomobilini sectiriyor. Mesela bunu da odulden sayacak miyiz? Aslında Jazz 30'dan fazla odul almistir buyuk olasilikla ama bunlarin hepsi ciddiye alinacak seyler degildir elbette. Bence en ciddiye alinmasi gereken degerlendirmeler tuketiciye degil sektore yonelik olan dergilerin degerlendirmesi.
Selim Tokgoz

Adsız dedi ki...

Selim Bey,
Aslına bakarsanız benim kişisel görüşüme göre de tüketiciye yönelik olan değerendirmelerin, sektöre yönelik olan değerlendirmelere oranla daha güvenilir olduklarıdır.
Sektöre yönelik dergiler, otomobil firmalarının kendilerine sundukları avantajlardan etkilenerek çoğu zaman taraflı yayın yapabilmektedirler. Test sürüşü için verilen aracın uzun süre dergi otoritelerinin (!) kullanımıa bırakılması, reklam gelirleri gibi faktörler bu konuda etken olabilmektedirler. Bu tür olayların olduğu biliniyor olmasına rağmen, olmadıkları ve tarafsızca yorumlar yapılıyor olduğu düşüncesiyle hareket edersek; sektörel dergiler otomobillerin teknik yönleriyle ilgili karşılaştırmalar yaparlar. Donanımları nedeniyle bir aracı "iyi" sınıfına sokarken, bu donanımların performansı ve sorunsuzluğu konusunda ise asıl yorum tüketiciye aittir. X markanın yeni modelinin hıza duyarlı direksiyonu sektör dergilerince övülürken, arıza çıkaran direksiyon kutusu değişimleriyle tüketiciler boğuşmaktadır.
Zaten ödüllere dikkat edilirse, yoruma dayalı olmayan verilerle (en çok satan, en sorunsuz, 2. elde en az değer kaybeden vb)alınan ödüller konusunda sektör içi/sektör dışı tanımlamasına gerek olmadığı, diğer ödüllerin de tüketici memnuniyetine dayalı ödüller oldukları görülecektir. Kişisel görüşüme göre, tüketicilerin büyük bir kısmı kullanım esnasında aracın kaç tork olduğuna, beygir gücüne değil; sorunsuzluğuna ve kullanımdaki performansına dikkat etmektedir.
Özetle, sektörel dergilerin önemseyerek yüksek puanlar verdikleri bir çok özellik, tüketicilerin gözünde sadece birer ufak ayrıntı olmakta ve aracın asıl beğenilirliği tüketicilerden gelecek tepkilerle şekillenmektedir.