28 Haziran 2005

Ağır koşullar altında (veya "life is a traffic jam" - Tupac)

Dün akşam saat 7'de Avrupa yakasına geçtim, Ataşehir'den Bahçelievler'e gidene kadar sürekli sıkışıktı trafik, dur kalklarla iki saatten fazla sürdü yolum. Bu arada klima hep açıktı.

Bahçelievler'den kayınvalidemi alıp daha da feci bir trafikte önce Baltalimanı'na, oradan da karımı ve iki arkadaşını da alarak Ataşehir'e yine gıdım gıdım ilerleyen bir trafikte gittim.

Özetle, akşam saat 7'den gece 11'e kadar 100 km kadar yol ve sürekli dur kalk yaptım, klimayı hiç kapatmadım, dönüş yolunda da arabada 5 kişi vardı. Bütün bu zorlu koşullar altında günü 6,5 litre / 100 km ortalama tüketimle tamamladım. (Yaptığım yol da zaten 100 olduğundan gün boyunca sadece 6,5 litre benzin harcadım!)

Çeyrek depodan az benzinle yola çıkıp uyarı ışığı yandığı anda, arabada hala 9 litre daha varken eve vardım.

I-DSI sistemine sonsuz saygılar.


Not: Bir araba için en ağır koşullar, el kitaplarına göre, rölanti ve dur-kalk halinde uzun süre çalıştırılmasıymış.

Hiç yorum yok: