28 Haziran 2005

Şehir içinde yeni tüketim verileri

Jazz, bazı tarafsız kaynaklara göre dünyanın en az yakan benzinli otomobili, ya da en azından kendi sınıfında öyle. Bundan yola çıkarak diyebilirim ki son on gün içinde belki dünya rekoru olmasa bile çok iyi bir şehir içi tüketim değeri elde ettim.

42 litrelik deponun 33 litresini kullandığımda (yani 9 litre uyarı ışığı yandığında) şehir içinde katetmiş oldugumuz yol 522 kilometreydi. Bir litreyle 16 km, kilometrede 15-16 kuruş. Kısacası Jazz, dizeller kadar ekonomik bir benzinli. 42 litrenin tümünü kullansaydım 660 kilometreyi rahatlıkla geçebilirdim. Yaz geliyor, uzun yol yaptığımda bir de uzun yol / sabit hız tüketimini yazacağım. Önemli hatırlatma, tekrar: Otomatik Jazz'lar bir litre kadar daha fazla yakıyor!

Not 1: Şehir içinde 33 litreyle 522 kilometre yaptığım sırada arabada hep iki ya da daha fazla kişiydik. Arabayı özellikle yavaş kullanmadım, ne kadar gerekiyorsa o kadar gazladım.

Not 2: Bu tüketim verisini 4 ay kadar önce elde etmiştim. Geçtiğimiz hafta eşit koşullarda kullanırken 9 litre uyarı ışığı yandığında 33 litreyle tam 560 km gördüm. Daha yavaş ya da düşük devirli kullanmıyorum, tüketim herhalde düşebileceği kadar düştü, artık araba 11.000 km'de.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merabalar ben yaklaşık 1 hafta kadar sonra bir honda jazz(ls sport düz) sahibi olacağım(inşallah).Sizden öğrenmek istediğim şu:Yorumlarda sürekli arabanın 10.000 km.den sonra yakıt tüketiminin istenilen seviyeye gelebileceğini anlıyorum.Peki bu 10.000 km.ye kadar olan süreçte yakıt tüketimi nasıldır.Şimdiden teşekkürler.
email: bvurel@mynet.com