30 Haziran 2005

Son tüketim değerleri ve Jazz - Modus karşılaştırması

Tüketim herhalde düşebileceği kadar düştü ve 10.000 km'yi bir ay kadar önce doldurmamızla beraber son halini aldı.

Dün 100-120 km/s arası süratlerle 2. köprü üzerinden Ataşehir - Levent, dönüşte dur kalklarla 1. köprü üzerinden Levent - Moda, ardından da çevreyoluna çıktıktan sonra TEM yoluna bağlanarak 80-90 km/s ile Kadıköy - Ataşehir turu yaptık, arabada iki kişiydik (135 kg kadar).

Bir ara 2750 devirde 90'la giderken göstergeyi sıfırladım, önce 3,6 litre / 100 km değerini verdi, ardından yavaş yavaş 4.4'e kadar çıktı. sürati 120'ye artırdığımda da 5.6 litre okudum.

Bütün yolculuğun sonundaki ortalama tüketim değeriyse 5.9 litreydi, dönüş yolundaki anormal trafik sıkışıklığının etkisi de vardır elbette.

Eve geldiğimde Auto Show'da yeni
Modus 1.6'yla ilgili güzel bir sürüş testi yazısını okurken arabanın 556 km'lik yol boyunca ortalama 8.8 litre yaktığını öğrendim. 1.6 motorlu bir arabanın tüketiminin yüksek olması normal ama küçük bir aile arabası için 8.8 fazla geldi. 1.4 Jazz'ımız şehir içinde 5.5 değil de 6-6,5 litre ortalama gösterdiğinde bir sorun mu var acaba diye düşünüyordum, artık hiç umursamam.

Adil bir karşılaştırma için Modus'un 1.4 motorlu olanının
(benzinli) tüketim ortalamasına bakmak lazım:

Fabrika verilerine göre 1.4 Modus'un şehir içi tüketimi
8.7, şehir dışı da 5.6 litre (Karma 6.7 ).

Süreyya İzgi'nin test sürüşünde ortalama 8.8 lt tüketen 1.6 Modus'un fabrika verileriyse şöyle:
10,4 (ş.i.)- 6,2 (ş.d.) - 7,7 (karma).

Bunların ne anlama geldiğini şöyle açıklayabilirim.
Audi A3 1.6'nın ortalama şehir içi tüketimi de 9 litre kadar çıkıyor. Modus gibi ekonomik olma iddiası taşıyan bir araba için bu değerler (hele Jazz'la karşılaştırırsak) çok fazla.

Hiç yorum yok: