28 Haziran 2005

Giderek azalan tüketim

Şimdiye kadar gerek diğer Jazz sahiplerinden, gerek servisteki ustalardan, gerek internetten öğrendiklerim mutluluk verici bir şekilde doğru çıktı. 10.000 km'yi doldurana kadar tüketim sürekli düştü ve şu anda araba benzini adeta harcamıyor.

10.000 bakımından sonraki gün tüketimi bir süre için normalden biraz fazla gördüm ve endişelendim. Ancak bir gün sonra her şey düzeldi.

İnanılmaz ama arabayı 120 km/s sabit hızla sürerken ortalama tüketim değeri tamı tamına 5.5 lt / 100 km. 90'a düştüğümde 4.9, 80'e indiğimde de 3.2 litre. Bakımdan bu yana (dört gün oldu) arabayı sabit hızlarda kullanmaya çok dikkat ettim. Benzin göstergesi son üç günde sadece bir milimetre kadar oynamıştır. Üç günde şehir içinde yaptığım 100 km'de sadece 4 litre kadar tüketti.

Bu arabanın bir de hibrid modeli yapılırsa 42 litrelik depoyla şehir içinde rahat rahat 1500 kilometre menzile çıkılır, şehir dışında 2-4 bin km yapmak mümkün olur.

Daha pratik bir ihtimal, Honda'nın düşük hacimli ve yepyeni teknolojili bir dizel motor geliştirmesi olabilirdi. Benzinlisinin tüketimi bile 4-5 litrelerde dolaştığına göre aynı felsefeyle üretilecek dizel bir Jazz herhalde 3-4 litre kadar motorin yakardı.

Hayal etmek güzel ama dizel ya da hibrid bir jazz olacağı konusunda en ufak bir işaret yok, bu yazdıklarımı ciddiye almayın. Hatta Honda'nın "Asla dizel bir Jazz olmayacak" şeklinde bir açıklaması olduğunu da okumuştum. Çok verimli ve çok temiz hibrid motorlar ve giderek yaklaşan yakıt hücreleri varken dizelde ısrarcı olmak zaten tuhaf olurdu.

Benim için 120 kilometre sürat yaparken sadece 5,5 litre yakabilmek zaten mükemmelden de öte bir değer. Daha ötesi deponun kendiliğinden dolmaya başlaması olabilirdi.

Back To The Future 2'deki Mr. Fusion geliyor akla ister istemez.

Hiç yorum yok: