28 Haziran 2005

Camda güvenlik takıntısı

3000 km'yi demin park ederken doldurdum. Şu ana kadar yaşadığım tek sorun, camın kapanırken kendiliğinden bir engele takılmış gibi açılıvermesi oldu.

Servise sordum, çocuk koruma sisteminin çok hassas olduğunu, araba çok kirlendiği zamanlar tozun ve çamurun sebep olduğu sürtünmenin yarattığı direncin bile güvenlik sisteminin devreye girmesine sebep olabileceğini söylediler. İki haftadır toz içindeydi araba. Yıkattım, gerçekten de sorun kalmadı.

Not: Eski arabamda o sistemin olmaması sayesinde çok ciddi bir gasp olayından kurtulmuştum: Aniden elini aralık camdan sokup kapı kilidini açmaya çalışan bir tipin kolunu camı hemen kapatarak hızla sıkıştırmış, o halde biraz dolaştırmış ve hızlanınca da atmıştım, bu "özelliğin" eksikliği belki de hayatımı kurtarmıştı. Günümüzdeki arabalarda size zarar vermek üzere camdan içeri uzanan birini dışarıda bırakmanız imkansız, kapatmaya çalıştığınız cam "Lütfen buyurun" dercesine sonuna kadar açılacaktır.

Geçmişte Avrupa ve Türkiye'de bazı aileler arabada yalnız bıraktıkları çocuklarının ölümüne sebebiyet verdiler, arabada yalnız bırakmaları da yetmiyor aslında, bunun için anahtarın kontak üzerinde ve camlar açılıp kapanabilecek bir pozisyonda bırakılmış olması lazım (O durumda cam açılacak olmasa bile bir çocuk arabayı hareket ettirip kendine zarar verebilir zaten).

Zamanında birileri bu kadar ciddi hata yaptığı için bir saldırıdan korunma ihtimalimin sıfırlanmış olması çok saçma. Eğer eski arabamda bu tür bir güvenlik sistemi olsaydı hayatta olmayabilirdim. Eğer bu sensör iptal edilebiliyorsa mutlaka halledeceğim. Arabada nasılsa cam kilidi var ve şoför dışında kimse hareket halinde camları açıp kapayamıyor, araba park halindeyken de biraz kafası çalışan kimse anahtarı üzerinde ve çocuğunu da içinde bırakıp gitmez zaten.

Hiç yorum yok: