28 Haziran 2005

Klima açıkken

Çok ilginç ama klimalı ve klimasız kullanım arasında ne performansta ne de yakıt tüketiminde dikkate değer bir fark göremedim. Jazz'ı havalar ısınmaya başladığından beri - bir haftadır - şehir içinde klima açıkken uzun uzun kullandım. Tüketim 6 litreyi asla geçmedi (normalde 5.6 lt kadar tüketiyor). Çok güçlü ve süratli olan eski arabamız, klimayı açtığımız anda sanki arkasına karavan bağlanmış gibi şapşallaşırdı, adeta 20-30 bg kaybederdi. Jazz'ın kliması gerçekten az güç çekiyor olmalı, fark yok gibi.

Neticede diyeceğim odur ki şehir içinde 33 litreyle son zamanlarda 530-550 km yaparken klima açıkken de 520 km yaptım. Yaz kapıya dayanmışken pek sevindirici bir durum...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

2005 model 0 kilometre jazz kullandım araç iki kişi ile gayet güzel ancak dört yada beşkişi ile çekişi hiçte iyi değil hele klimayı açınca adeta sürünüyor depo full iken ses yok biraz yol yapınca sürücü ve yolcu arasındaki benzin deposundan gelen lıkırtı çekilir gibi değil, hele kasislerde ön göğüsten gelen hasır husur sesi servis bile bulamadı göğüsü söküp bakmak istediler bende izin vermedim bir yaşındaki severek aldığım jazz ımı beceriksiz servis yüzünden sattım ve kurtuldum şuan 2007 1,3 benzinli colt kullanıyorum yaşına göre gayet güzel altı ay önce aldım 500 tl verip ön takım yaptırdım sıfı jazz dan daha sessiz gazlı olmasına rağmen çekişide gayet güzel sadece orjinal parça zor bulunuyor mecedesin smart ı ile aynı motor ve mekaniği taşıyor hepinize selamlar.