28 Haziran 2005

İlk yüksek hız ve uzun yol denemesi

Bayramda ilk kez yüksek sayılabilecek hızlarla uzun yol yaptım, esas amacım bu koşullardaki yakıt tüketimini ögrenmekti: dört yetişkin (320 kg) ve orta dolulukta bir bagaj (15-20 kg), 250 kilometre yol, bu yolun 200 km'si boyunca 150 - 180 arası sürat, geri kalan 50 km'nin büyük bir kısmında da saatte 50-90 km. sonuç: 250 km'de 7,1 litre ortalama tüketim (mucize!), göstergeyi doğrularcasına toplamda 20 litreden az benzin tüketimi. Piyasadaki benzinli aile arabalarının çoğu bu koşullarda 30-40 litre tüketirdi.

Bu arada yüksek sıkıştırma oranının neye yaradığını yüksek hızlarda daha da iyi anladım. Sayısız testte en dayanıklı ve en uzun ömürlü benzinli motor seçilen 1339 cc'lik I-DSI, üstün teknolojisi sayesinde canlılığını son hızına kadar koruyor, gaz pedalına her basışınızın karşılığını anında veriyor.

Böyle düşük hacimli ve düşük güçlü bir motorun olsa olsa 0-100 arası hızlarda atak davranabileceğini düşünürdüm, ancak 150'deyken gaza bastığımda arabanın rahatlıkla hızlanmaya devam etmesi tek bir gerçeği hatırlatıyor: Honda, motor konusunda hakikaten bir numara.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Otomobilinizi fazla gozunuzde buyutuyorsunuz ve ona hayatinizi tehlikeye sokacak kadar cok guveniyorsunuz bence. Bu otomobil ultra yuksek performans lastikleri ve spor suspansiyonu sayesinde super bir viraj tutusuna sahip olabilir. Ancak ne olursa olsun agirligi 966 kg olan, yuksek yapili ve arka frenleri kampana olan bir otomobildir ve boyle bir otomobille 150 - 180 arasi gibi yuksek hizlari yapmak tehlikelidir.

Barış Purut dedi ki...

Otomobilimin sınırlarını neyse ki biliyorum ama kesinlikle haklısınız, Jazz'da ya da hafif olsun olmasın başka bir otomobilde bu hızlara çıkmak hiç de akıllıca değil. Ancak bir kere denemesem de olmazdı, ben de yolun çok müsait olduğu geniş bir otobanda bu süratlere çıkmıştım. O tarihten sonra en fazla bir iki kere daha 130'lara kadar çıktım. Yoksa tam bir şehir içi 50 - şehir dışı 90 adamıyım.

Sizinle birlikte bütün anonimlere not: Eleştirilerinizde lütfedip isminizi de yazma inceliğini gösterirseniz sevinirim. Neticede ben de adım ve soyadımla yazıyorum. Çekinecek bir şey yok.

Adsız dedi ki...

Çekinmekten değil sign up yapmaya üşenmekten böyle yazdım. İsmim Gökçe Aydın'dır.

Evet haklısınız her otomobilde (ki buna BMW M5 de dahildir) 150'nin üzerinde hızlara çıkmak tehlikelidir ama tabii bazılarında daha tehlikelidir:)